دانلود تحقیق بررسی گرایش‌های جدید نامگذاری از دیدگاه زبان‌شناسی
نوشته شده توسط : zuzu

 

دانلود تحقیق بررسی گرایش‌های جدید نامگذاری از دیدگاه زبان‌شناسی

چکیده

زبان به عنوان یک نظام نشانه‌ای با انتقال معنا به ایجاد، حفظ، تقویت یا تضعیف و قطع روابط بین انسان‌ها می‌پردازد. معنایی که زبان منتقل می‌کند. بر سه دسته است: معنای توصیفی، معنای بیانی و معنای اجتماعی. در این میان «نامگذاری» به عنوان  یک پدیده زبانی خود به نوعی منتقل کننده این معانی است،‌ گرچه ممکن است درهر نامی یکی از معانی برجستگی بیشتری پیدا کند و یا در هر دوره‌ای یکی از معانی ترجیح داده شده و سایر معانی و  جنبه‌های نام کم‌رنگ‌تر شود و سخنگویان یک زبان را به سمت انتخاب نام‌هایی که بیان‌کننده آن معناست سوق دهد.

در این مقاله خواهیم دید که چگونه ضرورت‌های جدید فرهنگی مردم، خود را در نحوه نامگذاری دید که چگونه ضرورت‌های جدید فرهنگی مردم، خود را در نحوه نامگذاری نمایان  می‌سازد و چگونه فرد با حفظ ارزشهای پیشین با انتخاب نام به نیاز «به روز شدن» و «متجدد به نظر رسیدن» پاسخ می‌گوید و همه معانی توصیفی،‌ بیانی و حتی نمایدن را در جهت انتقال معنای اجتماعی به خدمت می‌گیرد.

فهرست

چکیده.. ۲

مقدمه.. ۴

منشأ ارزش و اعتبار نام در فرهنگ ایرانی.. ۶

گرایش‌های نامگذاری ایرانیان در گذشته و حال.. ۹

منابع نامگذاری ودیدگاه‌های فرهنگی.. ۹

منابع انتخاب نام.. ۱۰

اشتباهات مندرج سند.. ۱۹

تکمیل مندرجات.. ۲۰

درج سیادت:‌.. ۲۲

 تعداد صفحات:۲۳

نوع فایل:word

دانلود





:: برچسب‌ها: دانلود رایگان تحقیق, دانلود سمینار, دانلود سمینار بررسی گرایش‌های جدید نامگذاری از دیدگاه زبان‌شناسی, دانلود سمینار رشته عمومی, دانلود سمینار فایل ورد, دانلود فایل word بررسی گرایش‌های جدید نامگذاری از دیدگاه زبان‌شناسی, دانلود فایل ورد, دانلود فایل ورد ارزان, دانلود فایل ورد بررسی گرایش‌های جدید نامگذاری از دیدگاه زبان‌شناسی, دانلود فایلword ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: