دانلود سمینار بازنگری در سیاستهای مدیریت منابع آب دانلود سمینار بازنگری در سیاستهای مدیریت منابع آب فرمت قابل ویرایش ورد word تعداد صفحات: ۲۹ صفحه خلاصه ای از فایل تجارت آب مجازی در ایران: ظرفیتها و کاربردها بنابر پیشبینیها، جمعیت ایران تا سال ۱۴۰۰، به ۱۰۰میلیون نفر خواهد رسید که کاهش شدید سرانۀ میانگین منابع آبی در دسترس را بههمراه خواهد داشت. تأمین نیازهای آبی و غذایی این جمعیت، خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک و خودکفایی در تولید سایر محصولات، سرمایهگذاریهای عظیمی را در احداث طرحهای زیربنایی آبی طلب میکند. ازطرفی نیاز به توسعۀ صنعتی، کاهش فقر، پیدایش اشتغال و احداث زیرساختهای اقتصادی برای رسیدن به حداقل شاخصهای اقتصادی و اجتماعی و حرکت همگام با قافلۀ اقتصاد جهانی، تأمین نیازهای مالی را با مشکلات عمدهای مواجه میکند. مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی یعنی بیش از ۹۰درصد آبهای شیرین و بازده کمِ آبیاری، بهخوبی نشاندهندۀ نیاز به توسعۀ بیشتر این بخش در کشور است. آمریکا و آلمان و ژاپن در دورۀ گذار از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی، در بازۀ زمانی کوتاهمدتی، دهها میلیارد دلار در این بخش هزینه کردند. درحالیکه این سرمایهگذاریها برای کشورهای درحال توسعه در کوتاهمدت، درعمل غیرممکن است و در بلندمدت نیز بخشهای مختلف اقتصادی را با مشکلات جدی روبهرو میسازد فهرست بازنگری در سیاستهای مدیریت منابع آب.. ۱ ۴-۱: تجارت آب مجازی در ایران: ظرفیتها و کاربردها ۳ ۴-۲: تجارت آب مجازی از دیدگاه مدیران منابع آب و از دیدگاه کلان کشوری.. ۵ ۴-۳: راهکارهای فعلی تأمین آب در مناطق کشور ۶ ۴-۴: ضرورت تشکیل بانک آماری بهمنظور مطالعه و شفافسازی.. ۸ ۴-۴-۱: نیازمندیهای آماری.. ۹ ۴-۴-۲: نیاز به شفافسازی صادرات و واردات کالاها از دیدگاه تجارت آب مجازی.. ۱۰ ۱. ترسیم شاهراههای آب مجازی بین مناطق و محاسبۀ دبی آنها بهتفکیک نوع محصول وارداتی و صادراتی؛ ۱۰ ۹. بررسی نقش تجارت آب مجازی در کاهش فشار بر منابع آب در مناطق؛ ۱۰ ۴-۵: اقتصاد سیاسی تجارت آب مجازی.. ۱۱ ۴-۶: سیاستهای امنیت غذایی در کشور و تأثیر آن بر مصرف آب.. ۱۲ ۴-۷: تجارت آب مجازی و روابط بینالملل.. ۱۶ ۴-۸: سیاستهای توسعۀ تجارت آب مجازی و لزوم تمرکززدایی.. ۱۷ ۴-۹: تجارت آب مجازی و بخشهای کشاورزی و صنعت و خدمات.. ۱۹ ۴-۱۰: تجارت آب مجازی و سیاستهای حمایتی دولت در بخش کشاورزی.. ۲۱ ۵. جهتدادن تولیدات منطقهای در راستای استفادۀ صحیح از منابع و حفاظت بیشتر از محیطزیست؛ ۲۱ ۴-۱۱: تجارت آب مجازی و تأثیرات زیستمحیطی.. ۲۳ ۴-۱۲: تجارت آب مجازی و اصلاح الگوی کشت… ۲۳ ۴-۱۳: توسعۀ پایدار و تجارت آب مجازی.. ۲۴ ۴-۱۴: تعمیم موضوع به تجارت درونکشوری و بینالمللی آب مجازی.. ۲۵ ۴-۱۴-۱: طبقهبندی مباحث و مطالعات آب مجازی.. ۲۷ مباحث و مطالعات اولیه. ۲۷ تجارت آب مجازی و شفافسازی تجارت محصولات از منظر آب مجازی جابهجاشده ۲۷ برنامهریزی و راهبردهای کلان.. ۲۷ ۲. بررسی موانع و روابط ساختاری..